Volop wind op de Brouwersdam

Geplaatst op 01-10-2019  -  Categorie: Algemeen

We kijken terug op een super Groot Water Weekend bij Surfcentrum Brouwersdam. Niet alleen hadden we een record aantal deelnemers op de Dam, de condities waren ook nog eens top drie aller tijden.

Ka Kruze is favoriet club materiaal

Vrijdagmiddag werd er lekker gesurft. Zelfs mensen  die pas rond zes aan kwamen konden zich door de aantrekkende wind niet beheersen en moesten nog even het water op. Met als gevolg dat er op de tast moest worden opgeruimd, want eiind september is het best vroeg donker.

Zaterdag was de groep compleet en was de wind nog veel krachtiger dan vrijdagavond. Het ontbijt werd snel weg gewerkt want de spullen moesten het water op. Er werd gevaren tot mensen niet meer konden, of tot ze eraf moesten voor het avondmaal.

dsc0308

Zondag viel de regen met bakken uit de hemel, de wind was nog steeds niet weining en een enkeling was zo gebroken dat-ie het voorgezien hield. Maar de blijvers hadden weer een topdag ondanks de regen. Maar zoveel wind eist wel zijn tol, om twee uur was ook de laatste surfer van het water en konden de aanhangers worden ingeladen voor de thuisreis.

En dan duurt het nog maar 52 weken tot de volgende keer...